Kesayangan

Entry Miss Honey Minggu ini

Rabu, 13 Julai 2011

Aku Nak Berhijrah~~~ok tak??


Assalamualaikum n selamat sejahtera....hari ini anda bersama honey lagi....
wah wah ayat formal lah pulak honey harinie...ala-ala DJ radio gitu...HA korang bace tak tajuk diatas......
mesti da yang korang fikir honey nak pindah kan...pindah rumah ker pindah sekolah ker..ape2 ajewlah..
ehhh ehhh dah jgn fikir bukan2 maksud honey nak berhijrah2 that means nak berubah dari perkara yg x berapa baik kpd perkara yang lbh baik.....ape yg baik ape yang tak?????

Ok nie yg honey nak story mory kat korang nie...honey berhasrat or dah pasang niat nak jadi lbh alim...wah dasyat bunyi2...naper selama nie honey tak tutup aurat ker???...bkn macam2 lah maksud honey...honey memang dah tutup aurat tapi hasrat honey nak pakai hijab / jilbab pulak or dalam bahasa kampung kita pakai furdah, n baju sume mestilah longgar.....itu hasrat honey tau.....ala2 muslimah sejati gitu


 alangkah indah kalau honey dapat berubah berpakaian macam niekan......Insyaallah dgn izin ALLAH mungkin honey akan jadi macam2 ....AMIN.......

korang rasa honey mampu tak jd macam nie????

tapi honey kena sedar bahawa sekiranya honey dah berpakaian macam2 honey kena jaga percakapan,pergaulan,n jaga yang fardu n tambahkan yg sunat...bukan senang...byk cubaan dan dugaan yg honey kena tempuh untuk kuatkan iman....mampu ker honey jd macam2???? sekali pakai tak blh tanggal....
PAKAIAN MELAMBANGKAN KEPERIBADIAN SESEORANG..kena jaga betul2 kerana ia turut melambangkan agama n keindahan islam....pakai bukan blh untuk suka2,bukan untuk bermegah2 tapi kerana RAHMAT, Ya Rahman Ya Rahim.....demi menjaga status seorang wanita islam....

Ya Allah,
ingin sekali aku sentiasa beristikhamah kejalanmu,
melakukan ape yg Kau pinta,
menjauhi ape yg Kau larangi,
ingin sekali aku menjadi antara kekasihmu,
yg sentiasa mencintai-Mu melebihi segala-galanya,
yang sentiasa menghargai saat bersama-sama-Mu,
yang merindui saat membaca surat-surat cinta-Mu,

Ya Allah,
ingin sekali aku memakai hijab,
tapi aku merasa keldil dgn-Mu,
layakkah aku untuk menjadi antara kekasih-Mu,
layak kah aku untuk sentiasa mendapat syafaat -Mu,
di mana Nur -Mu sentiasa menerangi kekasihmu,

Ya Allah, 
aku akan berubah demi-Mu,
demi kebahagianku dunia dan akhirat,
demi bertemu -Mu,
di alam yg sana,
Amin Ya Rabbal Allamin..



。◕‿◕。 SUKA!! LIKE and KOMEN yek。◕‿◕。

2 ulasan:

aremieroul berkata...

insyaALLAH boleh..mirul doakan honey k.. :)

hasniza hamzah berkata...

tq mirul...

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers