Kesayangan

Entry Miss Honey Minggu ini

Selasa, 24 Januari 2012

TuNnGu Dan LiHaT lll SaPeR cAlOn Nya?? lll


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم
Assalamualaikum harinie semua pembaca miss honey dapat bace ape yg kisah benar miss honey...ewah2 ala ala2 KISAH BENAR LAH PULAK...dulu surat nie mis honey tujukan untuk some1 dalam hidup miss honey... (^^,) nak tahu siapa???? bacelah kisah miss honey dengan si dia DI SINI....tapi itu semua sudah berlalu...jodoh ajal maut semua ditentukan ALLAH ....sudah ditetpkan bukan jodoh kami tak apelah...miss honey yakin ada hikmahnya..... btw...agak2 sapelah yek yg akan jadi calon seterusnya???? miss honey pun tak tau.......aikk miss honey sebut surat ape plak nie... nak tau jom bace


Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatu.........
dear calon suamiku,
Apa Khabar imanmu hari ini?,
sudahkah harimu dimulai dengan ucapan syukur kerana dapat melihat dunia yg fana ini kembali,
sudahkah air wudukmu menyegarkan kembali ingatanmu atas amanah yang menjadi tanggunganmu,
katamu cinta, kasih sayang tak perlu sentiasa diungkap....
hati yang bergetar akan menjawab segala yang tersirat...
hanya surat untukmu yang mampu ku kirim buat penganti diri...
agar rinduku padamu dalam menuju sebuah kebahagian sentiasa terus mekar..
Wahai calon suamiku,
tahukah engkau betapa ALLAH sangat Mencintaiku dengan dasyatnya....
pada ketika ini aku ditempa dan dibentuk dalam meniti alam dewasa...
agar lebih bijak dalam menempuh sebuah kehidupan bersamamu kelak...
meskipun kadangkala keluh kesah, putus asa, air mata menemani diriku...
kerana katamu aku masih muda dalam meniti sebuah keluarga yang sakinah...
namun akan ku cuba agar diri ini lebih baik agar bisa menjadi 'hawa-mu'...
Kadang-kala aku sering tertanya-tanya mengapa ALLAH menguji tepat terus ke hatiku,
YA ALLAH pedih yang teramat tak terungkap dengan kata-kata....
seolah-olah diriku kian goyah , kian hilang punca.....
hanya diriku sahaja yang bisa memujuk hati ini...
kerana dirimu belum bisa disisiku lagi..
Namun kini aku tahu jawapannya,
ALLAH tahu dimana tempat yang paling tepat agar sentiasa aku mengingati-Nya,
sentiasa kembali mencintai-Nya....
agar setiap kelelahan, tangisan, kepedihan, dan kesulitan membuatkan bibirku sentiasa membisik kalimah-Mu
ya ALLAH..... ya ALLAH....bantulah diriku....
Ujian demi ujian membuatkan aku lebih teguh... sehingga tibanya saat kitakan bersatu..
agar dirimu bangga menjadikan diriku suri dihatimu...
Buatmu calon suamiku,
entah dimana dirimu sekarang,
entah apa yang tengah dirimu lakukan...
ingin sekali aku menjerit memanggilmu untuk aku bisa tahu semua itu...
namun aku tetap yakin.... ALLAH akan menjaga dirimu kerana ALLAH turut mencintaimu
sebagaimana DIA mencintai diri ini...
aku amat yakin kini ALLAH sedang melatih dirimu...
agar menjadi mujahid yang teguh...
hingga aku akan turut bangga memilikimu kelak...
apa yang ku harapkan padamu hanyalah kejujuran..
walaupun mungkin kadangkala madahmu umpama racun menjalar disanubari...
keikhlasanmu dalam menerima ku amatlah diharapkan...
kerana jika kecantikan yang kau impikan dan harapkan padaku...
jawapannya pasti sia-sia akan kau miliki..
Aku masih haus dalam mencari ilmu,
aku tidak pernah lelah dalam menjadi mujahidah pencari setia....
Namun berbekal ilmu yang sedikit ku miliki kini...
aku sangat berharap dapat menjadi isteri yg solehah yang menjadi perhiasan kebanggaanmu..
Wahai calon suamiku,
saat kini aku menjadi asuhan ayah dan bondaku,
tak lain doaku pastinya menjadikan diriku anak yang solehah,
agar diriku menjadi tabungan mereka di akhirat...
namun kelak pabila aku menjadi milikmu...
aku amat mengharap menjadi pendamping dirimu sebagai isteri yang solehah
agar aku kelak sentiasa kekal menjadi bidadarimu didunia dan diakhirat
untuk mendamping dirimu yang soleh..
calon suamiku yang disayangi,
sepertimana dirimu tahu aku pencemburu yang berat,
tapi kalau ALLAH dan Rasullulah lebih kau cintai, daripada diriku,
aku rela kerana bahagia, aku berharap begitu pula diriku sepertimu...
aku yakin engkaulah untukku...
meskipun dirimu nanti bukanlah orang yang kuharapkan memiliki semua impianku..
Calon suamiku yang dirahmati ALLAH,
apabila hanya sebuah gubuk menjadi perahu pernikahan kita,
takkan kunamakan gubuk itu gubuk derita,
kerana disitulah bermulanya markaz dakwah kita berdua....
akan menjadi indah apabila kita hiasi dengan cinta dan kasih...
ketika kelak telah lahir generasi penerus dakwah islam hasil pernikahan kita,
bantulah aku untuk mendidiknya dengan harta yang halal,
dengan ilmu yang kita miliki dengan ketakwaan kita yang perlu mereka contohi
terutamanya dalam mendidik mereka kejalan ketaatan kepada ALLAH..
Calon suamiku yang dirindui,
bunga akan indah pada waktuya,
iaitu ketika masih mekar menghiasi taman,
maka kini tengah ku persiapkan diri ini sebaik-baik mungkin dalam menyambutmu dalam hidupku,
kini aku semakin menjadi yang terbaik....
miskipun aku tahu aku bukanlah umat yang terbaik...tetapi sekurang-kurangnya aku menjadi terbaik disisi mu
Calon suamiku,
inilah sekilas harapan yang aku garapkan dalam rangkaian kata ...
seperti mana kata orang..
tak semua yang dirasa dapat diungkapkan dengan kata-kata
itulah yang kini ku hadapi,
ketika saat kita tengah bersama, maka disitulah kau akan memahami diriku,
sama seperti aku cuba memahami dirimu kini..
Bersabarlah calon suamiku,
Doaku selalu..agar ALLAH memudahkan jalanmu untuk menjemputku sebagai bidadarimu...
semoga ALLAH selalu menjagamu ,
agar tidak tersentuh yang bukan mahram mu,
miskipun sekadar hujung kuku,
agar kau bisa mempersembahkan dirimu sebaiknya untuk ku,
sepertimana diriku hanya untukmu...
sekadar ini sahaja coretan buatmu calon suamiku,
salam cintaku buatmu
wasalam
calon isterimu: Honey-za Smile( Hasniza Hamzah)
p/s: doa miss honey biarlah miss honey dapat jodoh yg mampu menjaga dan membimbing miss honey di dunia dan akhirat...yg berlalu biarlah berlalu

。◕‿◕。 SUKA!! LIKE and KOMEN yek。◕‿◕。

Tiada ulasan:

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers