Kesayangan

Entry Miss Honey Minggu ini

Selasa, 7 Februari 2012

BiLa NaK kAhWeN??


Hai Assalamualaikum semua kengkawan n to all my readers...ok post kali nie miss honey akan berbicara mengenai KAWEN!! ha sape tak suka kawen angkat tangan.....wah nampaknya semua sahabat miss honey nak kawen yek...even yang dah kawen pun kalau ada peluang nak kawen sure nak kawen lagi kan...
ha betul tak???..tak baik tipu tau...
its normal lah wahai ukhti wa akhi ku sekalian itukan fitrah kita sebagai manusia kan...
sememangnya kejadian kita diciptakan mempunyai nafsu ( means nafsu ingin berpasangan, ingin disayangi, ingin bermanja, ingin makan, termasuklah nafsu nak berumahtangga) kalau nak sebut pasal nafsu sampai esok pun tak hbskan tambah2 kalau girl nie ....yg mempunyai 9 nafsu 1 akal berbanding boy yg 9 akal 1 nafsu..
betul tak??

apabila kita menyentuh bab kawen mesti ada diantara korang terutama girl lah kan yg selalu akan ditanya mengenai bila nak kawen???
wah wah blh mati tercekek anak lipas nie overlah pulak kan  
samalah macam miss honey tambah2 usia dah mencecah 21 thn nie...org tua2 kata bunga tengah kembang ditaman ewahhh .....perasanlah pula...setiap kali miss honey pergi kenduri or setiap kali terjumpa ahli mesyuarat tingkap my mom akan tanya dah ada calon??bila nak bertunang?? kalau belum ada calon makcik ada anak nak ker???
aloyyaa!!! amboi senang nampak macam nie makcik  nak kenen kenen kan anak jantan dia kat miss honey...mcm jual kat pasarlah pulak yek makcik (@_@)
apabila jadi situasi mcam nie miss honey akan senyum n akan menyorok belakang my mom hehehhe
mals lah nak soal jawab soalan cepu mas nikan... cuma yang mampu miss honey jawab insyALLAH..

ok macam biasalah di sini miss honey akan bagi tips kpd korang mcm mana nak jawab soalan killer nie kan 
(^^,)

Bila nak kawen??  
inssyALLAH jika ada jodoh saya akan berkahwin 
Dengan siapa?   
InsyALLAH bergantung kepada ketentuan ALLAH dengan siapa itu adalah rahsia-Nya, sebelum berkahwin saya tidak berani untuk mengatakan siapa jodoh saya.insyALLAH apabila ALLAH berkenan untuk mempertemukan jodoh buat saya.....sampai masanya saya akan mengenalinya jua 
Tapi Bila? 
Apabila ALLAH perkenan InsyALLAH walimatururus akan saya kirimkan, semuanya bergantung kepada Qada' ALLAH...sampai masanya akan saya beritahu jua..bersabarlah
kenapa memilih ker? 
maaf  saya tidak memilih siapa lah saya sebagai hamba ALLAH untuk memilih jodoh yg telah ditetapkan-Nya kepada.namun sebagai seorang ummat islam perlulah kita mengikut sunnah yaknie memilih jodoh berdasarkan keturunan, harta, paras rupa, pendidikan, sihat akal dan tubuh badan yg paling penting agama nak lebih lanjut sila bace post honey yg terdahulu BACE SINI.
Kenapa lambat kawen? 
Kerana ALLAH tahu masa yg sesuai buat saya,kerana ALLAH hendak memberi peluang kepada  saya untuk melabuhkan cinta saya kepada -Nya, memberi saya peluang untuk berbakti kepada ibu bapa serta ahli keluarga saya dahulu.Untuk saya terus belajar seterusnya terus belajar lagi bagi membina sebuah keluarga yg sakinah dan mawwaddah.

ha apa macam sahabat miss honey bolehkan kita jawab mcm2 insyALLAH .....mereka akan memahaminya 

 p/s: duhai sahabat jangan bersedih jika dikau tidak bertemu jodoh lagi kerana ALLAH telah merencanakan jodoh yg terbaik..bersabarlah kerana kita merancang, ALLAH merancang, tetapi perancangan ALLAH adalah terbaik buat hamba-Nya.. wasalam 



。◕‿◕。 SUKA!! LIKE and KOMEN yek。◕‿◕。

8 ulasan:

loVe puRpLe berkata...

heheh fira tengah kumpul duit nak kawin (^-^)

Nana berkata...

insyaallah..ade jodohnye..cuma cepat atau lambat jerr..

hasniza hamzah berkata...

@loVe puRpLe alhamdulilah dah ada calon yek

hasniza hamzah berkata...

@Nana betul2 setiap org dah ditentukan jodoh masing2..berserah dan yakinlah pada ALLAH

Miz Waniey berkata...

lawanyer gambar...
gmbr sape tu...*gedak nk tau....hehe

hasniza hamzah berkata...

@Miz Waniey owh tak taulah hehehe miss honey nak sgt jadi macam2..insyallah..amin'

syafiqakarim berkata...

duit belum ada.
pakwe pun belum ada.
masih mencari :p

kawen jemput tau.

hasniza hamzah berkata...

@syafiqakarim ya insyallah

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers