Kesayangan

Entry Miss Honey Minggu ini

Selasa, 24 Julai 2012

Saya nak kahwin juga !!!as berkahwin di usia Muda Syafiq (16) dan Yana (14)



hai assalamualikum sahabat -sahabat mis honey semua....
ape khabar semua ???
alhamdulilah hari ni merupakan hari ke -5 kita sudah berpuasa..
pagi ini lepas sahur miss honey tak tahu nak buat ape...nak tidur hohohoho
nanti dikatakan anak dara malas...opsss anak dara tak berapa nak rajin...so dengan muka berlagak giler
konon-kononnya bijak miss honey ambik keputusan share something yang MEMBAHAGIAKAN..

ape yang bahagia yek bagi setiap anak adam...ha ape dia????
Cer citer????
ha ha tak tahu ape kau dah buat padaku??? ( lagu adam AF lah pula)
JAWAPANNYA 
mestilah...
KAHWIN...

perkahwinan siapa yang miss honey maksudkan ini...
ha ini perkahwin muda di malaysia antara Syafiq dan yana yang masing-masingnya berumur
16 dan 14 tahun...
wauuu muda you!!! dalam era moden ini pekahwinan pada usia itu dianggap terlalu muda
tapi jangan heranlah kawan-kawan sebab atuk nenek kita pun kawen dalam usia muda juga dulu...

Video perkahwinan mereka telah di upload minggu ini di Youtube dengan jumlah pengunjungnya
325879....wah satu nilai angka yang agak banyak2...

nak tengok perkahwinan mereka jom kita usha kejab yeb


bahagiakan mereka???
diusia muda sudah berkahwin...
alhamdulililah

dengan perkahwinan muda terhindarlah mereka berdua dari dosa maksiat..INSYALLAH..

Jabir bin Abdillah r.a. menyatakan Rasulullah bersabda: “Barang siapa di antara remaja berkahwin dalam usia muda, maka menangislah syaitan. Dan ia(syaitan) mengeluh: aduh celaka aku, agamanya telah terpelihara dari godaanku’.” (HR. Ibnu ‘Addi):)

 bila mana melihat perkahwinan mereka di usia muda.,.
miss honey teringat yang diusia miss honey 21 tahun...yang tidak berkahwin
bilalah agak nya jodoh miss honey dulu... hhehehehheh (mood nak gedik kahwin pula)
tapi memikirkan tanggungjawab miss honey yang terlalu banyak miss honey rasa baik lupakan dulu niat tersebut buat sementara waktu....

tanggungjawab sebagai seorang hamba ALLAH-Perlu melengkapkan diri sendiri dulu kepada ALLAH
Tanggungjawab sebagai seorang anak- berbakti dahulu kepada ibu ayah dan keluarga
Tanggungjawab sebagai seoarang pelajar- habiskan dulu belajar....
dan paling penting kena sampai jodoh...insyallah tak ke manakan......

perkahwinan bukanlah perkara mudah kerana kita perlulah bertanggungjawab dahulu
sudah betul2 bersedia untuk berkongsi hidup 
dan menjadikan perkahwinan itu diredhai oleh ALLAH...
hatta kaulah pasangan ku di dunia dan akhirat..

p/s: miss honey doakan mereka akan berbahagia buat selamanya...insyallah





。◕‿◕。 SUKA!! LIKE and KOMEN yek。◕‿◕。

Tiada ulasan:

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers