Kesayangan

Entry Miss Honey Minggu ini

Jumaat, 10 Ogos 2012

Syarifah Sofea di halau dari disko!! ape hal nie??



Hai Assalamualaikum dan salam ramadan semua...
ha korang tau tak ape hot post yang tengah bermain di minda semua blogger hari ini...
of couse dear pasal Syarifah Sofea nie ha!!!
Syarifah Sofea Syed Hussein, 27 tahun... beliau start mula berhijab pada bulan Julai 2012 baru-baru ini
kenapa???
alah kak yong... pak uda..pak tam... semua oiii dia kena halau dari Disko!!!
kenapa dia pi Disko kalau dah bertudung nie??
betul ker nie???
iye betul kata syarifah Sofea korang nak tau??
nah miss honey ambik petikannya dari SINI

“Saya fikir apa salahnya wanita bertudung seperti saya untuk masuk pusat hiburan? Semasa di dalam pusat itu, kebanyakan wanita menunjukkan reaksi pelik terhadap saya sehinggalah pekerja di situ meminta saya keluar sedangkan mereka kenal dengan saya.
“Masa itu saya tahu kenapa orang memandang, sebab saya pakai tudung. Tetapi saya bukannya mengambil minuman keras ataupun buat perkara yang tidak senonoh pun?” katanya kepada mStar Online pada majlis berbuka puasa bersama artis-artis veteran di Saloma Bistro di sini, Rabu.-mstar
 tapi yang pelik di sini kenapa kak pah Sofea ni pergi disko??
beliaukan dah berhijrah...
takkan lah saja-saja nak pergi dan tengok wat lawatan macam YB kot kan....
or memang sebelum nie beliau sudah terbiasa pergi disko???
dan apabila berhijah pakai tudung ini, beliau berangapan pergi disko tak ape janji tutup aurat dan tidak minum-minum...

tapi mujurlah itu sebelum kak pak Sofea kita ini belum betul-betul memahami agama...
ALHAMDULILAH sekarang beliau sudah mula melatih diri menjadi wanita muslimah
TAHNIAH Syarifah Sofea ...

Kata Sofia, dia mula mendalami Islam sejak mengandung anak sulungnya iaitu Sharifah Ariana Syed Ismail yang kini berusia setahun setengah melalui pembacaan buku dan juga mendapatkan panduan di Internet.

“Sebelum bertudung, bukan bermakna saya ini ‘kosong’ tentang pengetahuan Islam. Cuma kali ini saya lebih mendalaminya dan mahu diri ini sempurna dengan tidak meninggalkan amalan wajib.

“Tindakan ini ditambahkan lagi ketika suami menunaikan ibadah Haji pada tahun lalu dan tibalah masanya untuk saya melakukan tanggungjawab sebagai isteri bagi menjaga nama baiknya.

“Alhamdulillah, kini saya sudah berhijrah. Mungkin inilah masanya untuk saya memelihara keseluruhan pakej diri,” ujarnya.

Sementara itu, mengenai perkembangan kerjayanya, anak kelahiran Liverpool, England ini berkata, dia berhasrat untuk menjadi ibu sepenuh masa tetapi tidak bermakna mahu meninggalkan terus dunia seni.

owh rupanya begitu ceritanya.....sekarang beliau sudah menjadi muslimah islam yang baik

p/s: ramai orang dari kita memakai tudung, tapi sedikit pula daripada kita  cuba memakai tudung yang dipakainya bagi menutup hati  dan nafsu mereka.





。◕‿◕。 SUKA!! LIKE and KOMEN yek。◕‿◕。

Tiada ulasan:

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers