Kesayangan

Entry Miss Honey Minggu ini

Ahad, 13 Oktober 2013

Indahnya Penghijrahan


Indahnya penghijrahan 



Dulu saya sempoi'pakai jeans,tshirt lengan pendek,tudung saiz kecik.. :"(

Dulu saya rase xde salahnya pakai macam ni..bukan bogel pown... :"(

Dulu saya selalu ditegur oleh ibu,abang2 dan kakak tentang pemakaian saya (seksi dan seksa sbb ketat)walaupun saya mmg ada keluarga dengan basic agama yang kuat.. :"(

Dulu saya sangat benci mendengar orang2 yang menegur tentang aurat...dalam hati saya...jgn sebok hal orang boleh tak..? Buat hal senirik..kubur lain2 :"(

Satu hari saya dan 2 orang lagi kawan perempuan bersiar2 kat tepi pantai.. sronok dapat keluar bersama..free dan release..pemakaian saya dan kawan2 mmg masih begitu cuma lebih teruk lagi..saya buka hijab ;"(

Di tepi pantai sambil menikmati keindahan senja...tiba2 datang deruan ombak yang kuat menerpa ke arah kami..! Seolah2 ada kuasa yang menarik begitu kuat sekali..tak terdaya saya melawan tarikan ombak itu....yang saya ingat saya sudah berada di tengah laut..terkapai2 saya dan tercungap2 bernafas setelah ombak laut sedikit tenang.. mujur saya pernah mengikuti kelas renang..saya melihat 2 orang kawan saya sudah tiada di sisi saya..di mana pula mereka? Saya menjerit sekuat hati memanggil nama mereka...Allah..bantulah aku...saya menangis semahunya dan cuba berenang ke daratan..memang tiada siapa di situ.. ;(

Di mana kawan2 saya..? Saya cuba berlari mencari bantuan tapi saya sangat lemah ketika itu..saya nampak dari jauh ada beberapa orang kelibat manusia. Saya rebah dan tidak ingat lagi apa yang berlaku...

Apabila sedar,saya sudah berada di hospital dan ibu,abang2 dan kakak saya juga ada di situ... Ibu memeluk saya dan meminta saya bersabar kerana 2 orang lagi kawan saya hilang di lautan dan pihak bomba dan penyelamat masih meneruskan usaha pencarian..namun sampai sekarang kedua2 sahabat saya masih belum ditemui ..

Saya teramat sedih dengan musibah ini...lama saya berfikir..mengapa Allah memilih saya untuk ujian ini..?
Kata abang..berhijrahlah dik..Allah sedang menunjukkan kuasaNya kepadamu..bersyukurlah kerana Allah masih memberimu peluang menginsafi diri..doakan kedua2 sahabatmu agar ditempatkan dikalangan org2 soleh..kamu ambillah hikmah disebalik musibah ini..

Allah..saya tidak mampu mengeluarkan apa2 bicara..setelah banyak dosa yang saya lakukan..Allah masih bagi ruang untuk saya berubah..Allah kuasaMu sungguh tiada tandingan..
Aku sombong dan bongkak dengan nikmatMu selama ini.. layakkah aku diampuni...astaghfirullah...
Tangisan saya makin lebat ..saya bangun dari katil dan terus berwuduk dan solat..ibu tersenyum gembira kerana saya telah berhijrah sepenuhnya..ya Allah.. ;"(

Kini ..saya bertudung labuh sebab saya nak jaga setiap inci aurat saya yang telah saya bazirkan kepada mata ajnabi saya selama ini ;")

Kini saya lebih selesa berjubah longgar dan besar supaya tubuh saya tidak lagi menjadi tumpuan para jejaka :")

Kini saya mengenakan sarung tangan agar aurat lengan saya tertutup sempurna ;")

Kini saya berstokin agar kaki saya tidak lagi dpt ditonjolkn secara percuma kepada bukan mahram saya ;")

Kini saya telah berkahwin dan mempunyai suami yang sentiasa ,membimbing saya ke jalan syurga ;")

ALLAH ITU MAHA ADIL
ALLAH ITU MAHABIJAKSANA
ALLAH ITU SEBAIK2 PERANCANG

Penghijrahan itu sangat manis bila kita benar2 menginginkannya ;") berhijrahlah menjadi muslimah sejati dan buka wanita pemenuh nafsu sang ajnabi



p/s: ini bukan kisah miss honey tapi kisah seorang sahabat yang boleh dikongsi bersama
。◕‿◕。 SUKA!! LIKE and KOMEN yek。◕‿◕。

Tiada ulasan:

Daisypath Happy Birthday tickers

Daisypath Happy Birthday tickers